Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die today..

tisdag 15 september 2009

En dag hemma med barnen.

En riktig myspysdag har det vart idag! Har bara vart hemma o pysslat på.
Då Nova har haft rejält me slemhosta om natten så fick hon vara hemma med mig o Isak idag.

Hon är så stor o duktig våran gumma. Vi har alltid sövt henne o legat brevid henne då hon ska sova, men nu när ett syskon tillkommit i familjen så är det inte alltid det smidigaste sättet(om Isak är vaken med magknip o Daniel jobbar tex.) Därför så tänkte vi försöka få henne att somna själv, efter välling o en bok i soffan. Första gången igår så la hon sig i sin säng för middagsluren, somnade efter en kvart. Även vid middagsvilan idag somnade hon själv utan problem. Väldigt skönt. Är så stolt! Liiite svårare med kvällen dock. Då är hon mer mammig o pappig o vill helst att vi ska ligga brevid. Ikväll så låg jag brevid henne en liten stund bara o sa att om det är något är det bara att ropa på mamma så kommer jag direkt. Jag gick iväg efter en stund o en kvart senare sov hon.

Har vart ute idag på eftermiddagen åxå. Tänk att det är mitten av september o det har vait 22 grader ute =0 Grejjade på med barnvagnar o Nova bjöd på sandkakor. Sen gick vi in o gjorde lite negerbollar i väntan på Daniel.
Middag idag blev Biff pottisar o beasås. Muuumma!


Nu väntar jag (ett himlarns mycket väntande på min sambo) på Daniel som är o fixar bilen. Sen är det dags för film. Fast and furious!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar