Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die today..

måndag 26 mars 2012

Mars

Jag har som vanligt fullt upp i skolan, därför jag prioriterat bloggen i sista hand. Men i helgen tog jag en behövlig paus från alla skolböcker och vilade min tankspridda hjärna med att vara förkyld. Ja, även barnen har varit förkylda. Det börjar märkas att de inte varit på dagis på nästan en vecka. Dem bråkar och tjafsar som aldrig förr. Det tar på krafterna vill jag lova.
I helgen har vi målat påskägg och fina teckningar med målarfärg, varit ute på gården, där vi grillat hamburgare och barnen har åkt ett par kortare skoterturer på åkern tur med Daniel. Ett par chokladbollar har rullats, trolldeg har degats, pärlbrickor har gjorts.
Sitter och funderar lite på vad man skulle sätta upp för fin hylla i badrummet. Nu när Isak är blöjfri är det ju bara att plocka ned det väggfasta skötbordet, och då vill man såklart pryda den väggen med någon fin hylla. Det börjar nog bli dags för en IKEA-tripp känner jag. :)

1 kommentar:

  1. Så pyssliga ni är som har hunnit göra så mycket. Muffinsarna såg jättesmarriga ut.
    /Mor

    SvaraRadera