Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die today..

tisdag 8 december 2009

Andra advent!


Nu är det bara 2 veckor kvar till julafton! Längtar! Älskar julen. Äta gott, ge presenter (och få=) o framförallt umgås med familjen! I år ska vi fira julafton här hemma i huset. Alla som vill får komma. Blir så enkelt att göra så, än att dra med barnen till 10 olika platser.


Igår byggde jag o Nova pepparkakshus, o dekorerade. Det var kul, så roligt se henne så koncentrerad o fokuserad. Mitt lilla hjärta är plödsligt så stor=) Tiden går alldelens för fort ibland.


Daniel hade sin lediga helg nu i helgen som var. Emil o Sofia var här fre-lör. Vi mumsade i oss Kycklingpaj med sallad, Pepparkakscheesecake, Glögg och ostbricka. Emil o Daniel satte upp handtagen på köksluckorna, o jag o Sofia såg Flickan som lekte med elden. Bra filmer det där! På lördag kom Fanny o sov över. Anna o Pontus var även förbi en sväng. Somnade i soffan som vanligt, men jag var inte den enda. Fanny o Pontus hade visst åxå sovit en stund. Älskar att ha besök. Man blir som lite ensam då man är mammaledig. Visst har man ju barnen, men det vuxna sällskapet.


Har vart o vaccinerat mig nu i fredags åxå. Så nu är hela familjen vaccinerad, utom Isak, då han är för liten ännu. Ont i armen på kvällen/natten, men annars inga biverkningar. Skönt.


Nu på fredag ska Daniel på Julfest med sitt jobb. Så vi sussar hos min mami. Skönt slippa vara själv, o bra för D, slipper han ta bilen till jobbet dagen efter. Blir skoj!


Har även börjat komma igång med träningen nu, vart 2 ggr hitills. Så skönt att få röra på sig. Inte alltid det finns tid till det med 2 barn. Passar på dem dagar d börjar 10 eller är ledig. Jag tar Nova i bilen till dagis, å Daniel o Isak sjusover till jag kommer hem.


Nu dags att hänga tvätt, pussa lite på Isak o sen hämta gumman.

2 kommentarer:

  1. Hej, jag känner verkligen igen mig i det där att vara mammaledigt känns ensamt, vad skönt att få komma igång med träningen. Jag har också börjat träna och det känns jätte skönt att få komma ut lite och göra nått på egen hand utan barn =)Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  2. Jo det blir ju lätt så när ingen av ens vänner har barn, det är lite trist. Jo väldigt skönt att träna, även om det inte blire så ofta men skönt att ha kommit igång iaf!=)

    SvaraRadera