Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die today..

söndag 4 april 2010

Easter

Varenda dag kommer jag på massa saker att skriva om här, utom då jag väl sätter mig framför datorn o ska uppdatera min lilla blogg..nåväl..det kanske kommer..




Påsken är typ snart slut, men påskpyssel har vi då hunnit med i stora mängder. Är så roligt nu när Nova börjar tycka om att pyssla..3 år är en speciell ålder kan man säga. Härlig och jobbig på samma gång. Trots är en grej som inte är så rolig att handskas med. Men ta i trä så har det
N Ä S T A N försvunnit=) Nova är världens finaste tjej, och jag älskar henne villkorslöst. Sen märker man hur hon lyssnar på det vi vuxna pratar sins emellan, så man får passa sig o tänka på vad man säger, på så sätt märker man hur stor hon blivit. Våran lilla Beanie är ingen liten böna mer..tiden går så fort!


Lillkillen han växer så det knakar. Nu sitter han helt själv sen några veckor tillbaka. Nyligen har han börjat krypa åxå. Eller masa/åla/krypa=) Han tar sig dit han vill i ett rum, om man säger så=) Sen har han kommit i en blygperiod, han är speciellt blyg för karlar..haha.
Sen har han slutat amma åxå. I hopp om att både Isak och jag skulle sova bättre om nätterna så kännde jag att det fick bli så. Eftersom han vart svår att få i Majsvälling så tog jag o bytte till Gonattvälling Havre, och den slurpade han i sig på en gång. Sen provade jag ge honom napp (som han heller aldrig velat ha) och den tog ha åxå på direkten. Snacka om sluta amma lyx=) Inge svammel och grin-efter-tisse. Underbart. Första natten vaknade han 3 ggr, andra natten 2 ggr, sen 1 gång/natt. Tillomed en natt sov han mellan 21.30-5.30 UTAN ATT VAKNA. Vi pratar alltså om killen som ville ha tisse 4ggr/natt. Gissa om det känns som ett bra beslut att sluta amma just då=) Min gokille!


Skulle förresten komma igång med träningen igen. Passande nog så blev Isak sjuk, och bodypumpen uteblev.
Men men...ska ta nya tag!


I helgen har Fanniiii vart här och hälsat på och hjälpt till här hemma. Alltid lika perfekt då hon kommer hit. Jag brukar få så dåligt samvete emot Nova, eftersom Isak är väldigt mammig o vill vara mycket i min famn. Känns som man får så lite tid med henne. O när Fanny kommer så får Nova mycket uppmärksamhet av henne, och det är bra. Sen har hon även så bra hand om Isak, så är hon o leker med honom ett tag så får man tid o mysa med Novis. Hon ska veta att hon uppskattas väldigt mkt, våran Fanny=) Och även såklart moster Anna,..dock har hon fullt upp med skola och körskola så hon har inte samma möjligheter att ta sig hit o vara lika länge. Ni ska veta att ni är världens bästaste småsyskon <3



Var med barnen på Påskmiddag i Heden idag. Fruktansvärt god mat. Kalkon, supergod sås och potatis, Mmm!! Sen fick vi träffa Faster Ninni Erik och kusin Axel. Alltid lika kul att träffas. Axel växer så det knakar=) Ska även hitta på något med dem till helgen, blir skoj! Det bästa är att dem ska flytta hem till stan igen =D

För några helger sedan var jag,barnen, pappa och Fanny till Arvidsjaur på besök hos Moster Marre m familj. Vi åt och fikade gott, lekte lite och sen drog vi till studion och tog massa bilder. Hon är så proffsig på att fota så man blir alldelens stolt. Tycker det är så himla synd att man inte bor i samma stad. Man ses alldelens för sällan =( Förövrigt så fyllde hennes äldsta barn, Robin 20 år här om dagen...20!!!! Herregud vad tiden går. Emme fyller 19 idag. Tänka sig..



Nåväl..nu blir det vila ryggen en stund o slappa i soffan. Då Daniel kmr från jobbet(snart) så blir det kvällsfika och film "Vänner för livet". Även med vår Piga Fanny som kommit hit o ville komma o sova över! Naaajs!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar