Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die today..

fredag 25 juni 2010

Midsommar

Morgonen började inget vidare. Jag som varit förkyld och klivit upp med barnen i typ en vecka vaknade med jordens skallebank. Tänkte att min andre hälft kunde ta barnen och kliva upp. Men nepp. Det kunde jag gott och väl göra själv. Varför skulle JAG få sovmorgon? Spelade tydligen ingen roll att jag först bad snällt, sen blev mer o mer irriterad.Det sket D i fullständigt. Behöver jag säga hur LESS och FÖRBANNAD jag blev?

Hur som haver..min älskade Novi gjorde ändå min morgon, och sa "mamma, vet du, du är kärlek" =) Sen var sura minen mer eller mindre bortblåst.

Eftermiddagen blev hur mysig som helst. Vi (ALLA) i familjen drog till stan och kollade lite på kvarnängen på folk som dansade runt midsommarstången. Gick en mysig miniprommis ned till vattnet vid krykkläppen, Novi kastade stenar i vattnet, Isak sov i vagnen och jag gjorde Nova en midsommarkrans=) Sen for vi vidare hemåt och packade in varor som vi handlat medan vi inväntade våra Midsommarfirare, Mamma, Krister och Pappa. Kul som alltid, god mat som alltid. Fyllda ägghalvor, gravad lax, sill, Citrusmarinerad kall fläskfilé (GOD!) rotsaksgratäng och grillat. Till efterrätt gjorde jag en liten sommartåra.












Hoppas ni alla haft en fin midsommardag! Nu ska jag ta o heva igång Shutter Island medans Daniel mekar båt. Hålla tummarna nu att barnen tillfrisknar och får sova =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar